- Sīkdatnes, kas nodrošina Jūsu pieprasīto pakalpojumu darbību.
- Sīkdatnes, kas NIC sniedz informāciju par interneta vietnes www.nic.lv apmeklējumu un kuru izmantošanai ir nepieciešama Jūsu piekrišana.
NIC darba procesa efektivitātes uzlabošanas nolūkos, pārskata .LV Reģistratūru pieeju klientu datu auditēšanai un atjaunošanai. Lai to apzinātu, NIC izsūtīja visām .LV Reģistratūrām (kopā 156 sadarbības partneri) aptauju par klienta datu maiņu.
Aptaujas mērķis bija noskaidrot:
NIC un .LV Reģistratūru pienākums ir, konstatējot labojamus, nepilnīgus vai neprecīzus datus, nodrošināt to korektumu. Šīs aptaujas rezultāti palīdzēs NIC izstrādāt efektīvu un mūsu sadarbības partneriem ērtu veidu, kā kopīgi nodrošināt augstu .LV domēna vārdu lietotāju datu precizitāti.
Tika atsevišķi aptaujātas Latvijas un ārzemju Reģistratūras, kas izmanto domēna vārdu pārvaldīšanas risinājumu NIC EPP, kā arī tās, kuras izmanto NIC klientu tiešsaistes sistēmu. Kopā tika saņemtas 40 atbildes no 20 Latvijas un 20 ārzemju Reģistratūrām.
Aptauja sastāvēja no vairākiem jautājumiem par klientu datu ievades, pārbaudes un atjaunošanas veidiem un regularitāti ne tikai sadarbības partneru lokālajā datu bāzē, bet arī .LV reģistrā. Taču svarīgākais bija noskaidrot:
Rezultāti norāda, ka lielākā daļa 55% aptaujāto Reģistratūru nevēlas, lai NIC datus aktualizē! Taču ir novērojama liela atšķirība starp Latvijas un ārzemju Reģistratūru preferencēm:
Visas ārzemju Reģistratūras kā galveno prioritāti ir izvirzījušas klientu vēlmes, tādēļ bez klientu ziņas vai konkrēta pieprasījuma Reģistratūras nevēlas atjaunot klienta datus pat tad, ja klients tos ir norādījis nekorketus vai nepilnīgus.
Gandrīz visas gan Latvijas, gan ārzemju Reģistratūras (90%) ir vienisprātis un vēlas tikt informētas par savu klientu datu neatbilstību LR Uzņēmumu reģistrā norādītajiem.
Tādēļ nākamais jautājums aptaujā Reģistratūram, kuras izmanto NIC EPP (kopā 16), bija:
Lai gan lielākā daļa 43.75% respondentu priekšroku deva informācijas iekļaušanai ikdienas NIC.LV e-pasta atskaitē, vērā jāņem arī šajā jautājumā stipri atšķirīgie Latvijas un ārzemju Reģistratūru viedokļi:
Lielākā daļa aptaujāto Reģistratūru atjauno savu klienta datus reģistrā tikai tad, kad pats klients ir viņus informējis par datu maiņu. Proti, klients ir noteicējs un .LV Reģistratūru galvenā prioritāte, tādēļ bez klienta ziņas vai konkrēta pieprasījuma, Reģistratūras nevēlas atjaunot datus pat tad, ja klients tos ir norādījis acīmredzami nekorketus vai nepilnīgus.
Atsevišķos jautājumos aptaujas rezultāti uzrādīja ievērojamu atšķirību starp vietējo un ārzemju Reģistratūru vēlmēm:
Paldies visiem respondentiem. NIC ņems vērā visus izteiktos viedokļus, kā arī komentāros atzīmētās vēlmes, izstrādājot visērtāko sadarbības veidu, lai kopīgiem spēkiem nodrošinātu augstu .LV domēna vārdu lietotāju datu precizitāti.
Ja Jums ir kādi ierosinājumi vai papildu jautājumi, rakstiet uz pr@nic.lv.